Zwroty i reklamacje

Prawo odstąpienia od umowy

Konsumenci i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta

  1. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
  2. Prawo odstąpienia od umowy wygasa w przypadku dostarczenia Treści Cyfrowej, jeżeli:
    • Sprzedawca rozpoczął dostarczanie Treści Cyfrowej za uprzednią wyraźną zgodą Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta;
    • Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
    • Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta przyjął to do wiadomości;
    • Sprzedawca przekazał Konsumentowi/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta potwierdzenie zawarcia umowy na trwałym nośniku (e-mail).
  3. Składając zamówienie, Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta:
    • Wyraża zgodę na natychmiastowe dostarczenie Treści Cyfrowej (dostęp do Kursu Online);
    • Przyjmuje do wiadomości, że w związku z powyższym traci prawo odstąpienia od umowy po rozpoczęciu korzystania z Kursu.
  4. W przypadku, gdy Klient nie rozpoczął korzystania z Kursu Online (nie aktywował dostępu, nie pobrał materiałów), przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni.
  5. Aby odstąpić od umowy, Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą lub e-mailem na adres: biuro@nawigator-finansowy.pl.
  6. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwróci Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  7. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.

Klienci niebędący Konsumentami

  1. Klientom niebędącym Konsumentami ani Przedsiębiorcami na prawach konsumenta nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy.

Reklamacje i odpowiedzialność za niezgodność treści cyfrowej z umową

Reklamacje dotyczące Treści Cyfrowych (dla
Konsumentów i Przedsiębiorców na prawach konsumenta)

Oto tekst bez znaków nowej linii, zachowujący oryginalne brzmienie:

  1. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta za zgodność Treści Cyfrowej z umową.
  2. Treść Cyfrowa jest zgodna z umową, jeżeli:
    • Odpowiada opisowi, rodzajowi, ilości oraz posiada cechy przedstawione przez Sprzedawcę;
    • Nadaje się do celów, do których zazwyczaj używa się tego rodzaju treści;
    • Jest dostarczana wraz z instrukcjami i wsparciem technicznym.
  3. W przypadku stwierdzenia niezgodności Treści Cyfrowej z umową, Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta może żądać:
    • Doprowadzenia Treści Cyfrowej do zgodności z umową;
    • Obniżenia ceny;
    • Odstąpienia od umowy (jeżeli niezgodność jest istotna).
  4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niezgodność Treści Cyfrowej z umową, jeżeli wynika ona z:
    • Nieprawidłowego korzystania z Treści Cyfrowej przez Klienta;
    • Braku aktualizacji oprogramowania lub urządzenia Klienta;
    • Problemów technicznych leżących po stronie Klienta (brak dostępu do Internetu, niewłaściwa konfiguracja urządzeń).